Nieuws vr
24-4
2020

Van Roosmalen: “Sponsoren belangrijke partners voor HC MOP”


Wilfred van Roosmalen, sinds januari Commissaris Sponsoring binnen het MOP-bestuur: "Wij zijn trots op de mooie relatie die we hebben met onze 
sponsoren. Onze hoofdsponsor ABN AMRO is bijvoorbeeld al jaren een betrokken partner, zowel voor de top als de breedte. En de nauwe samenwerking met o.a. The Indian Maharadja, Bavaria, Van den Udenhout, Simpel, Boelens De Gruyter, De Jong Accountants en adviseurs, Teun van Pelt sport, Auping, HealthCity en Bluemetric, beschouwen we als echte partnerships met sterke wederzijdse voordelen”.

Waarom verbinden deze (top/hockey-) merken zich aan MOP?
Van Roosmalen: "Hockey is een sport met een zeer positieve en dynamische uitstraling, waar onze ruim 1100 leden elke week (normaal gesproken) weer heel veel plezier aan beleven. Het is ook een sport waarin Nederland veel successen kent, die professioneel is georganiseerd en waarin veel geïnnoveerd wordt, iets dat nauw aansluit bij HC MOP. Het is vaak een mooie bouwsteen in de positionering van een (hockey/sport)merk”.  

Kan je een voorbeeld noemen van ‘teaming-up’ met een sponsor?
"The Indian Maharadja is de teamwear-partner van onze club”, vertelt Van Roosmalen. "Onze teams dragen met trots de items van dit mooie lifestyle merk: van wedstrijdshirts en -broeken/rokjes tot sokken en trainingspakken. Het is leuk om te zien dat het in 2009 opgerichte merk is uitgegroeid tot een van de populairste hockeymerken van Nederland. Als Brabantse club zijn we al lang aan het Brabantse hockeymerk verbonden. Zo is The Indian Maharadja bijvoorbeeld al jaren partner van ons internationale tophockey toernooi ‘Meet Other Players’ voor topklasse C1-teams. Dan zie je dat de kernwaarden van The Indian Maharadja: hoge kwaliteit, innovatie, beleving en kenmerkende designs goed matchen met de deelnemende teams aan het toernooi en met MOP. Zo’n samenwerking geeft een sponsor een relevante mogelijkheid om met zijn doelgroep in contact te komen”. 

Wat is jullie doel als Sponsorcommissie van MOP?
Van Roosmalen: "Door samenwerking kunnen wij als MOP onze sportieve ambities verwezenlijken en de sponsoren hun (maatschappelijke) doelstellingen. MOP biedt ondernemers en bedrijven een ideaal platform om zich maatschappelijk verantwoord te profileren en te presenteren. Wij streven altijd naar lange termijn relaties met onze sponsoren. Via sponsorships wil bijvoorbeeld ABN AMRO bijdragen aan het handhaven van het hoge niveau van de sport in Nederland en talenten op elk niveau een duwtje in de rug geven. ABN AMRO is heel zichtbaar op onze wedstrijdshirts en onze jongste jeugd beleeft veel plezier aan ABN AMRO’s test-center en clinics. Op deze manier helpt de bank hockeyverenigingen, waar veel van hun klanten actief zijn”. 

Wat is voor lokale sponsoren aantrekkelijk aan MOP?
"We bieden met MOP een netwerk waarmee we activiteiten ontplooien waarbij je als lokale ondernemer in contact komt met onze leden en andere ondernemers”, zegt Van Roosmalen. "Er zijn netwerkevenementen van de Business Club zoals een golfmiddag en bedrijfsbezoeken aan bijv. De Efteling. Ook heeft MOP een Club van 100.  

Wat is jullie werkwijze met sponsoren?
Van Roosmalen: "Onze sponsorcommissie bestaat uit tien enthousiaste personen die elk hun eigen taken hebben. In principe hebben we een sponsorkaart met mogelijkheden en tarieven (link https://www.hcmop.nl/site/Default.asp?option=2502&stcname=sponsoring_opties&menu=5). In de praktijk merken we dat we bijna altijd samen met de sponsor vaststellen wat de behoeften zijn en vervolgens maken we een plan op maat die we uitvoeren i.s.m. de communicatie commissie. Hierbij houden we contact over de resultaten en wensen van de sponsoren en dat stellen we bij indien nodig. Ons doel is het verder het uitbouwen van de samenwerking met onze sponsoren. Omdat MOP op dit moment dicht is vanwege Corona, hebben de sponsoren weinig exposure op de club, maar dat proberen we op te lossen door ze via andere communicatie kanalen onder de aandacht van onze leden te brengen. 

Kijk voor meer informatie en sponsormogelijkheden hier of neem contact op met Wilfred van Roosmalen via 06-46025840 of [email protected].
Nieuws afbeelding